lillbasjkir

Alla inlägg under december 2013

Av Ellen Larsson - 24 december 2013 13:56

Det är samma luva, ja.

Jul

Av Ellen Larsson - 23 december 2013 17:00

Har precis varit i stallet med Marika och gjort lite julfint. Det blev väldigt vackert om jag får säga det själv haha..

Gretas Box:

Baccis Box:

Tog in Greta ett tag oxå, hon var jätte snäll. Inge bitande hehe.

Sötan ??

Av Ellen Larsson - 21 december 2013 18:44

Var till stallet idag med Marika och skulle luncha hästarna och mocka osv.
Det var svinhalt i hagen och alla hästarna halkade runt, Greta såg bokstavligen ut som Bambi på hal is, och Floress var bara galen och sprang runt å bockade och sparkade osv. Till slut gick hon omkull. Jag och Marika blev jätte rädda och ringde Tina som tog in floress och jag tog in Greta så de var inne tillsammans. Greta var som vanligt idag, lite bitig men inte på värsta viset, försökte sparka mig 1 gång, men var ganska snäll jag skulle borsta benen då hon brukar vara ganska kinkig.

Av Ellen Larsson - 18 december 2013 20:27

Hej!
Blev en sväng till stallet nu på kvällen för att mocka osv.
Jag tog in båda när jag var klar och gav Greta sitt Hö i stallgången, för jag var klar men kände inte för att åka hem och ville ha sällskap haha.
Hon var snäll när jag borstade henne osv, fast det var väl bara för att hon hade mat ;)

Jag knäppte lite kort, men hade mammas mobil så alla bilder blev inte jätte bra.

Av Ellen Larsson - 16 december 2013 14:53

Jag har varit sjuk ganska länge, så har inte tagit mig upp till stallet något. Men igår trotsade jag förkyldningen för att vara med min bebis.

Blev riktigt förvånad när jag skulle ta in henne, hon var alldeles snäll och försökte bara bitas kanske tre gånger (vilket nog är ett rekord för henne). Tror att hon har slutat brunstat kanske. Jag bestämde mig denna gång för att vara lite snällare, ge mer beröm och inte vara så hård. Det funkade bäst hittills! Så tror att jag ska byta teknik lite, ta det lite lugnare men endå vara bestämd. Ska börja ge mer beröm och ta det i en lugnare takt.
Har ni någon bråkig unghäst? Vad funkar bäst för er?

Sen har det ju blivit så halt och isigt nu, så kunde inte gå med henne igår utan bara rykta lite. Det blir nog skor på henne, även fast vi hade hoppats på att hon skulle slippa.

Nu fick ni en bild på min fina katt eftersom att jag glömde knäppa några igår.

Av Ellen Larsson - 10 december 2013 20:56


En skapligt rörig film av hur stallet ser ut litegrann, men min mobil är så dryg att filma med. Hoppas att ni ser lite iallafall :)
 

Av Ellen Larsson - 10 december 2013 20:19

Idag var ingen höjdare.
Jag gick med Marika och hennes häst, och sedan fortsatte Marika att gå och jag och Greta vände. Hon blev galen, kickade mot bilar, sparkade mig, sprang på mig, bet mig m.m Gick in på en stor gård (känner såklart de som bor där) och gav henne lång lina och typ longerade lite, sen mötte jag Marika igen och då kunde vi gå den korta biten hem utan större problem.
Var så jäkla arg och det var hon med. Surpuppan.
Men ska se till att inte ha sällskap först och sen gå ifrån dom. Men får hoppas att det går bättre nästa gång.
Nu måste jag kolla genom alla mina sår och bitmärken.

Vi hörs.

Av Ellen Larsson - 10 december 2013 09:38

Jag heter Ellen Larsson och är född den 21 april 2000.
Jag bor i Hälsingland i en liten byhåla vid namn Segersta med min mamma och pappa.

Jag har ridit och hållt på med hästar i typ 3-4 år, det är nu mitt största intresse. (Sen gillar jag att rita också).

Men jag är inte alls lika viktig i den här bloggen som Greta är, men nu vet ni lite om mig :)

Jag ska till stallet och Greta senare när jag har slutat skolan, så då ska jag knäppa lite kort och ev filma lite om jag hinner och kommer ihåg.

Presentation


Hej alla!
Den här ben handlar om en bråkig Basjkir ponny sm heter Greta som jag (som för övrigt heter Ellen Larsson) är med-skötare på.
Jag och Greta utvecklas hela tiden, och här kommer ni att få läsa om våra fram och mot-gångar.
Min lilla åsna är

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards